domingo, 7 de abril de 2019

Rúbrica d'avaluació

1. A continuació veuràs la fitxa avaluativa que fan servir en un centre d'Educació Infantil. Què et sembla? Trobes a faltar cap aspecte? Algun el consideres innecessari? Enraona la resposta.
Nosaltres pensem que li falta una mica més d'especifitat, ja que creiem que deurien aparèixer les opcions de SI i NO i la columna d'observacions, on el mestre puga escriure detalls que creu que son més rellevants.
Respecte a les accions que apareixen creiem que no és necessari que un xiquet estiga o no assegut de forma correcta, ja que per a conversar no és necessari estar assegut perquè un xiquet de 3 anys necessita moviment i no pot estar més de 5 minuts assegut.
Les accions de respectar el torn, escoltar als altres i el to de veu, considerem que son aspectes importants a l'hora de valorar la conversa en els xiquets i les xiquetes perquè son normes que deuen aprendre i respectar. Pel que fa a l'aspecte de segueix el fil de la conversa, pensem que tampoc és molt necessari, ja que son els infants de molt poca edat i els costa mantenir una gran conversa, per això, nosaltres com a educadores, hem d'anar treballant-ho poc a poc, per a què quan arriben a l'etapa de primària ja siguen capaços de seguir-la. Per últim, el ítem de no repeteix, pensem que si és necessari, per què a vegades, quan els xiquets i xiquetes repeteixen les frases/paraules que diuen els companys és un signe de burla, així que hem d'ensenyar-los les normes adequades de comportament.
En conclusió, pensem que aquesta rúbrica és molt senzilla i que a l'Etapa d'Educació Infantil deuríem valorar més aspectes i amb més detalls, per què és una etapa fonamental per al procés d'aprenentatge.


2. Ara dissenya la fitxa d'avaluació de la conversa que tu faries servir a la teua aula. Creus que és un aspecte rellevant en l'aprenentatge de la LS?

NOM ALUMNE/A:
COGNOMS ALUMNE/A:
EDAT ALUMNE/A:



ACCIONS
SI
NO
OBSERVACIONS RELLEVANTS
TÉ BONA PRONUNCIACIÓ?



RESPECTA EL TORN DELS ALTRES?



ESCOLTA EL QUÈ SE LI DIU?



LA VELOCITAT DE LA CONVERSA ÈS BONA?



RESPECTA EL TEMPS DE PARLAR ELS ALTRES?



TÉ UN AMPLI VOCABULARI?



COMPREN EL QUE SE LI DIU?





Aquesta seria la nostra rúbrica d'avaluació i pensem que ens seria de gran ús per a avaluar el procés d'aprenentatge dels nostres alumnes, a més de ser un gran aspecte rellevant per al aprenentatge de la L2 perquè ens ajudarà a millorar aquells aspectes que trobem dificultat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario