1. A continuació veuràs la fitxa avaluativa que fan servir en un centre d'Educació Infantil. Què et sembla? Trobes a faltar cap aspecte? Algun el consideres innecessari? Enraona la resposta.
Nosaltres pensem que li falta una mica més d'especifitat, ja que creiem que deurien aparèixer les opcions de SI i NO i la columna d'observacions, on el mestre puga escriure detalls que creu que son més rellevants.
Respecte a les accions que apareixen creiem que no és necessari que un xiquet estiga o no assegut de forma correcta, ja que per a conversar no és necessari estar assegut perquè un xiquet de 3 anys necessita moviment i no pot estar més de 5 minuts assegut.
Les accions de respectar el torn, escoltar als altres i el to de veu, considerem que son aspectes importants a l'hora de valorar la conversa en els xiquets i les xiquetes perquè son normes que deuen aprendre i respectar. Pel que fa a l'aspecte de segueix el fil de la conversa, pensem que tampoc és molt necessari, ja que son els infants de molt poca edat i els costa mantenir una gran conversa, per això, nosaltres com a educadores, hem d'anar treballant-ho poc a poc, per a què quan arriben a l'etapa de primària ja siguen capaços de seguir-la. Per últim, el ítem de no repeteix, pensem que si és necessari, per què a vegades, quan els xiquets i xiquetes repeteixen les frases/paraules que diuen els companys és un signe de burla, així que hem d'ensenyar-los les normes adequades de comportament.
En conclusió, pensem que aquesta rúbrica és molt senzilla i que a l'Etapa d'Educació Infantil deuríem valorar més aspectes i amb més detalls, per què és una etapa fonamental per al procés d'aprenentatge.
2. Ara dissenya la fitxa d'avaluació de la conversa que tu faries servir a la teua aula. Creus que és un aspecte rellevant en l'aprenentatge de la LS?
NOM ALUMNE/A:
COGNOMS ALUMNE/A:
EDAT ALUMNE/A:
ACCIONS
|
SI
|
NO
|
OBSERVACIONS RELLEVANTS
|
TÉ BONA PRONUNCIACIÓ?
| |||
RESPECTA EL TORN DELS ALTRES?
| |||
ESCOLTA EL QUÈ SE LI DIU?
| |||
LA VELOCITAT DE LA CONVERSA ÈS BONA?
| |||
RESPECTA EL TEMPS DE PARLAR ELS ALTRES?
| |||
TÉ UN AMPLI VOCABULARI?
| |||
COMPREN EL QUE SE LI DIU?
|
Aquesta seria la nostra rúbrica d'avaluació i pensem que ens seria de gran ús per a avaluar el procés d'aprenentatge dels nostres alumnes, a més de ser un gran aspecte rellevant per al aprenentatge de la L2 perquè ens ajudarà a millorar aquells aspectes que trobem dificultat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario