domingo, 31 de marzo de 2019

Resum del text "Com explicar contes"

A la classe de hui, hem llegit un text anomenat "Com explicar contes". El text està dividit per apartats, i son els següents:
- Què és un conte en essència?
La resposta a aquesta pregunta és molt senzilla. Un conte és un obra d'art, on les seues missions principals son ensenyar als infants fets interessants relatius, a més de produir joia, causar alegra, en definitiva, un art de distraure. 
- Benefici que els contes explicats reporten als infants.
Ací ens parla dels beneficis que hi ha quan contem contes als xiquets, en primer lloc, la narrador és guia per les manifestacions d'aquest plaer ingenu i s'aplicarà a incrementar-les.
Els dos beneficis son:
1. L'ambient de la classe serà totalment diferent al del dia a dia, és a dir, esdevindrà tot d'una reposada i riallera.
2. La narració és alhora un dels mitjans de comunicació més simple per a establir un corrent de confiança entre la mestra i els seus alumnes, i un mètode excel·lent per a formar habituds d'atenció.
- Una experiència personal.
En aquest últim apartat, fa referència a una experiència personal a través de la narració dels contes, on, una tia, és guanya la confiança i l'amor de la seua neboda a través d'una història. 

sábado, 30 de marzo de 2019

Fitxa "La parla dels infants"

En aquesta entrada de blog, vaig a fer una relació de la teoria que hem donat a l'aula amb un text que ens a donat la professora. El text hem de relacionar-lo principalment amb les 4 capacitats innates de Brunner. 

El que més destaca és la intencionalitat d'aconseguir alguna cosa en el joc, ja que, la fase que més remarcada és la focalització; el joc com forma part de la vida quotidiana, té lloc en espais reduïts.
Després destaquem la vocalització, on la capacitat innata és destaca a la sistematizació de les accions, en aquesta casa, amargar el pallasso i traure-lo.
Al joc, trobem el paper actiu del xiquet, ja que, no esta només esperant a que isca el pallasso, sinó que a mesura que evoluciona amb els mesos, agafa ell el pallasso i imita els sons.
Trobem que la mare té un paper important, ja que va adaptant les formes de jugar a les necessitats de l'infant: elabora una vastida que serveix al xiquet per anar generant el llenguatge.
Per últim, hem de destacar que el joc és una activitat social i compartida necessària per a desenvolupar el llenguatge.

jueves, 21 de marzo de 2019

Reflexió sobre el vídeo de l'escola bressol 👶


A aquesta entrada del blog, vaig a fer una reflexió sobre el vídeo que hem vist a classe sobre l'escola de bressol.

La manera que tenen de treballar a esta escola de bressol és la següent:
Al matí, fan el "Bon dia", on els xiquets i xiquetes tenen 30 minuts per entrar a l'aula i tindre suficient temps per acomiadar-se de qui el porte a l'escola. A aquest temps, els xiquets i xiquetes parlen i fan diàleg, un hàbit que serveix per al vocabulari i la interacció. A més, una cosa que ma cridat l'atenció és la llibreta viatgera, ja que és com un tresor per als infants, i cada un se la emporta el cap de setmana a s'ha casa.
Després trobem la secció del conte, on és molt important el moviment corporal.
Per últim trobem el joc lliure, on els xiquets i xiquetes son capaços de relacionar-se i descobrir coses noves. D'aquesta manera, podem observar conductes que és donen en els infants, ja siguen positives o negatives.

És molt important la relació adult-infant ja que aprenem a conèixer-nos a nosaltres mateixos. A partir de les activitats, els gestos i les mirades anem interpretant tot el que fa infant. A tot açò, hem de buscar un moment d'aproximació a l'infant i saber individualitzar, per què cada un, és un món diferent. 

Com a conclusió final, pense que és molt important l'ambient que creem a l'aula i com distribuïm la rutina, ja que, els infants passen una gran quantitat de temps amb nosaltres i hem d'acompanyar-los en el seu procés d'aprenentatge, a més, de crear un ambient de seguretat i confiança. 

miércoles, 20 de marzo de 2019

Classe día 20 de març


Vaig a fer aquesta entrada per què com tinc que sortir abans de classe per agafar el autobús no puc signar, però si que vaig a les classes. Isc a la una i quart per què tinc que agafar-lo a la una i mitja, ja que tarde una hora en arribar al meu poble i a les quatre hem pose a treballar, i si tinc que esperar-me una hora a agafar el autobús no arribe a la feina. 

En primer lloc, la nostra companya Carmen Maria ens ha fet la seua exposició sobre la ressenya del llibre "Infàncies. Educar i educar-se". A continuació, la companya Ana Ayllón ens  ha presentat la seva ressenya sobre el llibre "L'artesania de la comunicació". Quan han acabat les seues exposicions, hem vist una petita pel·lícula que serveix per introduir el següent tema, i després farem un petit comentari. 

Quan hem acabat de fer el comentari a classe sobre el vídeo, la professora ens va a explicar la pròxima pràctica que hem de realitzar, "Estratègies d'intervenció en un conte".  Aquesta pràctica l'exposarem el proper divendres. 

martes, 19 de marzo de 2019

Carta al director 📝


Estimades famílies:

Us faig arribar aquesta carta perquè pense que hem de canviar el programa lingüístic del nostre centre. Tots i totes és fareu la pregunta de per què canviar-lo, doncs la resposta és molt senzilla. 
Amb aquesta reforma pretenem corregir els desequilibris entre les llengües oficials i augmentar el domini efectiu de l'anglés. A més, assegurar el domini de les competències plurilingües i interculturals. Per això, creiem que es convenient aplicar aquesta nova llei, la 4/2018 en la que s'estableixen aquestos ítems:
En primer lloc, una nova distribució horària, on, en l'etapa d'educació infantil, un màxim del 10% de l'horari curricular dedicat a l'anglès, i per al valencià i castellà s'estableix un 25% del temps lectiu. 
Si aquesta reforma s'acceptarà, deuríem canviar el projecte lingüístic de centre.
Des de el equip directiu del centre s'ha pensat fer aquesta reforma per què és creu convenient per als xiquets i xiquetes, ja que deuen tindre un bon domini de les llengües majoritàries i minoritàries, per què per al seu futur serà de bon ús. 
Està clar, que al nostre centre hi ha professors i professores capacitats per impartir adequadament l'ús de les llengües, ja que, així, afavoreixen tant la competència oral com la escrita. 

Ús convoquem a una reunió informativa que tindrà lloc en la sala d'actes el proper divendres, amb la finalitat de donar més informació per part del docents com de l'equip directiu. 

Gràcies per la vostra atenció, atentament el director. 

                                    Resultado de imagen de dibujo reunion con el director

jueves, 14 de marzo de 2019

El vídeo i els ambients, racons i treball per projectes ✔

En primer lloc, per començar amb aquesta entrada de blog, una vegada vist el vídeo, hem de buscar les contradiccions que s'hi diuen en comparació al que diu la llei 4/2018.
L'única contradicció significativa que trobem, és que, Vicent Pascual destaca que la llengua minoritzada deuria tindre un ús curricular majoritari, i a més, augmentar les hores lectives.
Com diu la llei i Vicent Pascual, una educació plurilingüe ha d'implicar a tots els alumnes per poder aconseguir un model d'educació amb un plantejament global. 





RACONS, TREBALL PER PROJECTES I TALLERS:

Les definicions que jo propose són les següents:

Racons: son zones d'aula delimitades on els xiquets poden realitzar activitats individuals o en petits grups amb supervisió per part del docent. 

Tallers: sones fora de l'aula on els xiquets poden realitzar activitats concretes , sense alteracions del grup-classe, aula ni estructura de l'espai del centre. 

Treball per projectes: és un model d'aprenentatge fonamentat en tasques motivadores on els alumnes desenvolupen competències. 


Cervell bilingüe 🤯 i les variables de la llengua

1. El bilingüisme s'ha considerat sempre positiu en l'aprenentatge?

No sempre s'ha considerat positiu, ja que antigament a les persones bilingües se les considerava com a persones amb una sèrie de retard o menor capacitat mental, ja que el parlar dues llengües no estava ben vist.
Després, ja se'ls considerava com a normals, a més, ser bilingüe també té les seues avantatges, que s'expliquen a l'apartat tres.

2. A quina o quines edats es pot parlar d'un "bilingüisme primerenc"?


Segons diversos autors, es pot parlar d'un bilingüisme primerenc segons l'edat, però sempre abans del 5, 7 i 12 anys. A més, el 56 % de la població humana és bilingüe.


3. Després de les anàlisis científiques realitzades, quins són els avantatges que se'ls poden atribuir als individus bilingües?

En primer lloc, les persones bilingües tenen una funció executiva més avançada, a més, són capaços de resoldre problemes amb més facilitat. Tot açò te a veure amb la substancia grisa i la substància blanca, ja que la grisa té més densitat a les persones bilingües que monolingües i amb tot açò augmenta amb el procés d'aprenentatge.
Els bilingües vells, conserven més la substància blanca i a més el seu rendiment acadèmic també és major per això hi ha major integritat.
Aquetes persones dominen distints sistemes fonològics, capaços de produir distints sons.
Un dels aspectes més rellevants, és que, els malalts d'Alzheimer que han sigut bilingües, tindran un retard de 4 anys a l'hora d'aparèixer els símptomes. 
Un dels desavantatges, és que les persones bilingües tenen menys fluïdesa i menys vocabulari que les persones monolingües.

4. Com relaciones l'expressió "ambient enriquit" amb la situació de bilingüisme?


En primer lloc, amb l'experiment dels ratolins és va poder comprovar que el ambient enriquit és aquell on és reben més estímuls, és a dir, s'ha de fer més esforç cognitiu per a sobreviure en l'ambient.
Per tant, amb aquesta expressió podem parlar que l'aprenentatge està present al llarg de tot el cicle vital d'una persona.


  


PREGUNTA SOBRE LES VARIABLES DE LA LLENGUA



Quines penseu que són les diferències entre un programa en L2 com a llengua vehicular per a alumnat castellanoparlant, i un altre que utilitze només la L1?

miércoles, 6 de marzo de 2019

Entrada del día 6 de març

Vaig a fer aquesta entrada per què com tinc que sortir abans de classe per agafar el autobús no puc firmar, però si que vaig a les classes. Isc a la una i quart per què tinc que agafar l'autobús de una i mitja, ja que tarde una hora en arribar al meu poble i a les quatre hem pose a treballar, i si tinc que esperar-me un hora a agafar el autobús, no arribe a la feina. 
La classe de hui era pràctica, i per escomençar hem donat el nostre punt de vista sobre la xarrada que vam assistir el dilluns. Jo he comentat lo que més hem va cridar l'atenció, i també dues companyes han parlat sobre el tema. Una companya ens ha contat que va assistir tant a la xarrada del matí com la de la tarda, a pesar que era la mateixa, però ens ha dit que va ressaltar coses que a la del matí sols va comentar.
Acabat este xicotet debat, la professora ens ha explicat la següent pràctica a realitzar en grup, la de TILC. Quan ha acabat l'explicació, hem escomençat a treballar en grup, i el treball l'exposarem el proper divendres de classe.
I açò és tot el que hem fet a la sessió de hui. 

martes, 5 de marzo de 2019

Conferència de Mari Carmen Díez Navarro


Hui hem assistit a la conferència de Mari Carmen Díez, que ha vingut a parlar sobre el seu llibre "Infàncies".
En primer lloc, el professor Vicent Brotons ha presentat a l'autora, destacant els seus 14 llibres publicats. A més, ha comentat que es mestra en l'especialitat d'educació infantil i psicopedagoga. Ella destaca per el treball per projectes.
Una vegada finalitzada la presentació, ha començat la conferència. Abans de parlar-nos sobre el llibre, ens a comentat que aquest llibre posa en acció tot allò que ella sap i ha aprés de la seua professió. Quan parla, sempre parla en present, com si estiguera exercint de mestra, a pesar de que porta 3 anys jubilada, parla de tot allò que ha viscut.
Després ens ha començat a parlar del llibre. Està escrit principalment per dos autors, ella i Vicens Samarí, però, en definitiva son 22 els autors del llibre, ja que, com trobem al llibre, hi ha 10 fotografies fetes per fotògrafs professionals, i a la vegada, 10 peus de fotos escrits per persones diferents als autors de les fotografies, i aquestes son imatges que provoquen sentiments profunds. Hi ha que destacar que Vicens escriví el llibre des de Menorca, i Mari Carmen des de Alacant, tots dos a ambients escolars molt diferents.
Mari Carmen ens fa una reflexió molt important "Quan penses coses interesants convé conservar-les de manera escrita".
Un exemple que m'ha cridat prou l'atenció ha sigut sobre les dues xerrades que creen prou polèmica, la del acaçament escolar i els deures, ja que son dos temes que estan molt presents a l'educació de hui en dia.
Per altra banda, ha explicat com s'estructura el llibre. Està dividit en tres capítols, on predomina el tema de l'aprenentatge, la creativitat i la fantasia. A continuació, ens a parlat sobre l'escola, ja que és una necessitat de calma, perquè no deixem respirar als xiquets i xiquetes, ja que, per a construir una bona abastimentada emocional requereix molt de treball.
Al primer capítol del llibre, "Escolat la infància", fa referència a quan un comunica el que necessita als altres, i per això, hi ha que aprendre a escoltar, ja que no únicament tenen que parlar els mestres, sinó també hi ha que deixar parlar als xiquets i saber escoltar-los.
L'altre capítol, "Familiaritzar l'educació, és una satisfacció a les necessitats bàsiques dels xiquets i xiquetes. Educar  ens implica a cada ú de nosaltres. 
El tercer capítol s'anomena "Educar i educar-se", on explica que no sols els mestres son els responsables d'educar als xiquets i xiquetes, sinó que els pares i mares deuen ser unes persones actives en el procés d'aprenentatge dels seus fills i filles. Un dels grans problemes és que els adults no saben posar un límit als seus fills i filles, ja que son impulsius, i si no u corregeixen, tindran greus problemes en l'adolescència. 
Per a finalitzar, m'han agradat varies reflexions que ha fet l'autora del llibre, perquè ha destacat diverses coses que son molt important tindre hem compte a l'hora de tractar amb xiquets i xiquetes, com que cada xiquet/a té una forma d'assimilar les coses diferent als altres xiquets, i que és necessari que imaginen, busquen, troben, i raonen per ells mateixos, a més de tractar el tema emocional en les edats més primerenques.
Com a conclusió final, ha estat molt interessant perquè he aprés coses i visions diferents d'una professional, que per al meu futur com a docent hem serviran. 



Resultado de imagen de mari carmen diez navarro infancies