El vídeo que hem vist hui a l'aula tracta principalment de com els xiquets aprenen a escriure, el seu procés d'aprenentatge. Cal dir, que s'ha realitzat un estudi amb una xiqueta de 4 anys per poder fer aquest reportatge.
En primer lloc ens fa una petita reflexió de com el cervell actua en aquest procés, ja que part de la parla el cervell busca el registre sonor i l'identifica.
L'escriptura és una bona condició per al desenvolupament de la psicomotricitat fina, ja que els nens comencen a fer ús de la pinça. A més, respecte a la lectura, hem de començar a llegir llibre amb dibuixos, per què facilita el procés d'aprenentatge.
He de destacar que al col·legi on s'ha realitzat aquest reportatge tenen una forma molt peculiar d'aprendre a escriure, per què, en primer lloc, els ensenyen als xiquets que cada síl·laba té una vocal, alhora és un recurs que facilita l'aprenentatge, per què ja u relacionen. Gràcies a les vocals, comencen a introduir els fonemes (les unitats bàsiques).
És molt important que comencen per escriure el seu nom per què els dona seguretat i els motiva a seguir aprenent.
Un estudi ens demostra que no és important l'ordre en que es troben les lletres, sinó que el més important és que la primera i la última lletra estiga correctament escrita, i així, el nostre cervell amb el seu mecanisme, ens ajudarà a llegir correctament la paraula.
Per a finalitza, l'escriptura té tres etapes essencials: precaligràfica, caligràfica i postcaligràfica, i sempre hi ha un tret característic, que la lletra evoluciona, però hi ha trets que son iguals al llarg de tota la vida, la lletra és personalitza.
