1. El bilingüisme s'ha considerat sempre positiu en l'aprenentatge?
No sempre s'ha considerat positiu, ja que antigament a les persones bilingües se les considerava com a persones amb una sèrie de retard o menor capacitat mental, ja que el parlar dues llengües no estava ben vist.
Després, ja se'ls considerava com a normals, a més, ser bilingüe també té les seues avantatges, que s'expliquen a l'apartat tres.
2. A quina o quines edats es pot parlar d'un "bilingüisme primerenc"?
Segons diversos autors, es pot parlar d'un bilingüisme primerenc segons l'edat, però sempre abans del 5, 7 i 12 anys. A més, el 56 % de la població humana és bilingüe.
3. Després de les anàlisis científiques realitzades, quins són els avantatges que se'ls poden atribuir als individus bilingües?
En primer lloc, les persones bilingües tenen una funció executiva més avançada, a més, són capaços de resoldre problemes amb més facilitat. Tot açò te a veure amb la substancia grisa i la substància blanca, ja que la grisa té més densitat a les persones bilingües que monolingües i amb tot açò augmenta amb el procés d'aprenentatge.
Els bilingües vells, conserven més la substància blanca i a més el seu rendiment acadèmic també és major per això hi ha major integritat.
Aquetes persones dominen distints sistemes fonològics, capaços de produir distints sons.
Un dels aspectes més rellevants, és que, els malalts d'Alzheimer que han sigut bilingües, tindran un retard de 4 anys a l'hora d'aparèixer els símptomes.
Un dels desavantatges, és que les persones bilingües tenen menys fluïdesa i menys vocabulari que les persones monolingües.
4. Com relaciones l'expressió "ambient enriquit" amb la situació de bilingüisme?
En primer lloc, amb l'experiment dels ratolins és va poder comprovar que el ambient enriquit és aquell on és reben més estímuls, és a dir, s'ha de fer més esforç cognitiu per a sobreviure en l'ambient.
Per tant, amb aquesta expressió podem parlar que l'aprenentatge està present al llarg de tot el cicle vital d'una persona.
PREGUNTA SOBRE LES VARIABLES DE LA LLENGUA
Quines penseu que són les diferències entre un programa en L2 com a llengua vehicular per a alumnat castellanoparlant, i un altre que utilitze només la L1?
No hay comentarios:
Publicar un comentario